Klart for Sterk Reklame i Stavanger

Stavangerregionens viktigste reklame- og designpriser deles ut førstkommende fredag under det årlige arrangementet Sterk Reklame.

Sterk Reklame er en regional konkurranse som priser det beste av reklame og design i Stavanger-regionen, og som skal synliggjøre verdiøkningen og engasjementet som følger av bransjens bidrag til regionen.

– Til tross for utfordrende tider i regionen ser vi at det utføres mye godt arbeid, og vi gleder oss til å feire kreativitet og verdifull kommunikasjon sammen med gode bransjekolleger, sier folkene bak Sterk Reklame, som arrangeres i samarbeid med Kreativt Forum. 

Ti prosent økning

I år er det 137 bidrag som er blitt sendt inn i totalt ti forskjellige kategorier. Tallet på innsendelser har steget omtrent ti prosent sammenlignet med i fjor, noe som kan vitne om litt lysere tider enn regionen har sett de par siste årene. 

Av de innsendte arbeidene blir 41 hedret med pris: ti gull, elleve sølv, åtte bronse og tolv diplom. I tillegg blir det delt ut Grand Prix blant gullvinnerne. Kategoriene er i stil med Gullblyanten, og du kan se alle innsendte arbeider her. 

– Et fint knippe gulljobber

Arbeidene har blitt vurdert av en jury bestående av tre lokale og tre nasjonale kreatører: Fanny Vaager (juryleder, Saatchi & Saatchi), Eli Tangen (Eli Tangen), Nick Merrigan (Eggs design), Torkild Jarnholt (Morgenstern), Egil Alv Andreassen (Fasett) og Eric Amaral Rother (Larssen & Amaral).

Også i år gikk det i olje, øl og godt design i Stavanger, ifølge juryleder Vaager.

– Jeg synes vi har funnet frem til et fint knippe gulljobber, og jeg er glad for at vinnerne er så tydelig lokale samtidig som de holder et høyt nivå. Det var viktig for oss å respektere utfordringene og særegenhetene i regionen da vi juryerte, og det var kult å kunne hedre de som har laget kreative og solide løsninger for briefer vi ikke får så ofte i Oslo, forteller hun.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.