Overdådig lysshow med god samvittighet

I den svenske julekampanjen til energiselskapet E.ON, drives et spektakulært julebelysningsshow av et batteri for å lagre solenergi.

Energiselskapet E.ON har nettopp lansert en kampanje som bruker solcellepaneler og E.ONs lagringsbatteri til å drive en julebelysning utenom det vanlige. Hendelsen ble innspilt i den lille byen Sölvesborg i huset til «solfarmerne» Lars og Ingegärd Andersson, som er de to som tenner belysningen i begynnelsen av filmen.  

Musikken som er brukt under stuntet er en remiks av Avicii-hiten «For a Better Day» (EDM-folket kan dette med generiske titler!), og stuntet kunne både høres og sees i mils omkrets.

Paret har allerede vært med i en tidligere kampanje for E.ON i sommer, der målet var å fordoble omsetningen. Ifølge Resumé gikk det over all forventning, og selskapet økte salget med 500 prosent og antallet faste strømkunder med 66 prosent.

Målet med julekampanjen er å punktere myten om at solceller ikke fungerer om vinteren.

Kampanjen er laget av M&C Saatchi og er filmet av regiduoen Stylewar hos produksjonsselskapet Standart.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.