Smash! vant Sølvtaggen

«Send én Smash!» av Saatchi & Saatchi vant oktober-Sølvtaggen.

79800 9362c original

Det skal godt gjøres å spise bare én Smash!. Orkla utfordret Saatchi & Saatchi til å skape engasjement og aktivisering i sosiale kanaler, og løsningen ble den mye omtalte DM-kampanjen «Send én Smash!». Etter en meget jevn juryering med årets høyeste poengsummer fra juryen var det til slutt Saatchi & Saatchi som stakk av med Sølvtaggen for oktober.

Blander kategorier

– En herlig, frekk og relevant idé som både er pent gjennomført og som har gode resultater å vise til, forteller juryleder Simen Øian Gjermundsen. – «Send én Smash!» blander kategorier og lar de besøkende av nettsiden selv trigge utsendelse av personlige DM’er til sine «verste fiender». Avsenderne holdes hemmelig, som igjen skaper engasjement for kampanjen i flere ledd. Konseptet er perfekt for produktets slagord, og den lekne Donald-skurkete stilen kler kampanjen meget godt. Vi er imponert, og sender mange gratulasjoner til Saatchi & Saatchi, fortsetter Øian Gjermundsen på vegne av juryen.

Tett konkurranse

Oktober var den jevneste Sølvtaggen-måneden så langt i 2016, og juryen skryter et skyhøyt nivå.

– I tillegg til å skryte av vinnerbidraget ønsker juryen også å løfte frem den geniale «Hopp over butikken» av Anorak for Kolonial, den sjarmerende «RiksTV Matchmaker» av SMFB og den inspirerende «Volvo V – Si hei til nye V90» av JCP Ignite og Good Morning. Alle disse bidragene kunne vært verdige vinnere av Sølvtaggen, men måtte se seg slått av Saatchi & Saatchi på målstreken, avslutter Øian Gjermundsen.

«Send én Smash!» var også den mest populære jobben på kreativtforum.no i september. Se casefilmen under:

Se øvrige bidrag i oktober-Sølvtaggen.