To gull til GK i Content Marketing-VM

Seks nominerte jobber resulterte i to gull for Geelmuyden Kiese i The International Content Marketing Awards.

80526 1362f original
Fra «Verdens største lekeland» av Geelmuyden Kiese for DNT.

I forrige uke ble prisutdelingen til verdens største konkurranse innen innholdsmarkedsføring arrangert, The International Content Marketing Awards, som arrangeres av The Content Marketing Association (CMA). http://the-cma.com/awards/

Det var over 450 bidrag fra over hundre byråer fra hele verden. På forhånd hadde Geelmuyden Kiese seks nominasjoner: tre arbeid for DNT, to arbeid for Flytoget og en kampanje for YS stat gikk videre til finalen.

Tirsdag kveld vant både kampanjen #Jegerstatsansatt for YS Stat og «Verdens Største Lekeland» for DNT gull i den internasjonale konkurransen. #Jegerstatsansatt vant kategorien Best Internal og «Verdens Største Lekeland» vant kategorien Best use of Illustration.

– Dette er kjempegøy! CMA er stort for alle som brenner for content marketing. Det var syv norske nominasjoner, hvorav seks var våre. Med to gull fikk vi absolutt forsvart de norske fargene. Det er vi veldig stolte av, sier Morten Hofgaard Jørstad, administrerende direktør i Geelmuyden Kiese Norge.