Larssen & Amaral med British Museum-oppdrag

Designbyrået Larssen & Amaral er valgt ut til å utvikle en visuell identitet for British Museums aktiviteter rettet mot familier.

Grunnlagt i 1753, og med over 6,82 millioner besøkende i 2016, er British Museum i London det nest mest besøkte museet i verden etter Louvre i Paris. Museets verdensberømte samlinger inkluderer blant annet Rosettasteinen, egyptiske mumier, samuraisverd, vikingvåpen og greske statuer (sjekk ut museets imponerende Wikipedia-side).

– British Museum tok kontakt med oss i oktober og lurte på om dette var et prosjekt som var interessant for oss. Det var det ikke så vanskelig å svare på. Vi er veldig glade og ydmyke over å få lov til å jobbe med en slik institusjon, med fantastiske samlinger og enorme mengder historie. Vi ser frem til et spennende og lærerikt samarbeid med museets team, forteller Eric Amaral Rohter og Cecilie Larssen Lønning i Larssen & Amaral.

Familier utgjør et stor del av British Museums besøkende. Den nye visuelle identiteten skal engasjere og kommunisere til familier og barn som besøker museet fra hele verden. 

– En tydeligere, mer helhetlig og gjennomgående profil på flater rettet mot familier, vil gjøre det lettere for museet å kommunisere sine tilbud og aktiviteter til denne gruppen, forteller de.

Den nye visuelle identiteten rettet mot familier vil rulles ut på både digitale, trykte og fysiske flater i museet i løpet av 2017.

På Lego-besøk i USA

Larssen & Amaral starter 2017 med et besøk på hovedkontoret til Lego i Connecticut. 

– Her er vi invitert til å holde et inspirasjonsforedrag for Legos designteam, hvor temaet blir skandinavisk designkultur, og hvordan engasjere familier og barn ved bruk av design, forteller Rohter og Lønning.

Foto @ Wikimedia Commons


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.