Brite: fra problem til produkt

Viral Shah og Martin Jensen er digitale problemløserne med erfaring fra Bakken & Bæck og Microsoft, som nå slår seg sammen og blir Brite.

Brite oppsto med idéen om å skape et liten, sammensveiset gruppe som sammen skal løse vanskelige digitale problemer, både innen strategi, design og utvikling. 

– Vi pleier å si at vi hjelper bedrifter å komme så raskt fra problem til produkt. Det vil si at vi hjelper dem med å finne ut hva problemet egentlig er gjennom bedriftsinnsikt, brukertester det med prototyper vi lager, for å så levere første versjon av produktet. Hvorvidt det løses med en app, nettside eller noe annet vil variere fra prosjekt til prosjekt, forteller Martin Jensen, den ene halvdelen av Brite.

– Vi jobber hovedsakelig på første versjon av en ny tjeneste eller innovasjonsprosjekt for kunder. Dette innebærer å sette seg godt inn i markedet, problemet og bedriften vi jobber for. Derifra lager vi det som måtte passe best for å løse problemet vi har jobbet på.

Brite består i dag av Viral Shah og Jensen. De skal bli større, men ikke bestå av flere mennesker enn du kan telle på fingrene. 

Fra Washington til Oslo

Viral flyttet til Norge 2013 for å jobbe som Product Manager på et nytt Office-produkt (Delve). Før det jobbet han med Office for Microsoft i Redmond, Washington.

– Viral er den mest organiserte mannen som finnes, og han kan pakke ut de vanskeligste problemene, i tillegg til at han også er interaksjonsdesigner, forteller Jensen om sin partner og kollega. 

Jensen begynte å jobbe som mobilutvikler i Nordaaker som 18-åring i Oslo, før han tok veien videre til Bakken & Bæck. Dernest utdannet han seg i interaksjonsdesign, han har vært med på en startup, og har jobbet i Microsoft. Der arbeidet han i skjæringspunktet mellom design og utvikling i to år, før han traff Viral Shah. 

– Vi bestemte oss ganske fort at vi jobbet så godt sammen at vi ville starte noe sammen, sier Jensen.

Finnes det et selskap i Norge som dere liker å sammenlikne dere med?

– Vi er på mange måter inspirert av Lemonade, og mener de var inne på noe godt før de stakk avgårde til dagligvarebransjen, avslutter Jensen.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.