Increo kaprer digitale hoder

Webselskapet Increo satser stort på opprettelsen av egen performance-avdeling.

84604 c728b original
Daglig leder i Increo med selskapets nye performance-avdeling. Fra venstre: Morten Wikstrøm, Arnaud Fontaine, Christina Rønning, Mia Katrine Nilsen, Mathias Haeger.

– Da det digitale mediebyrået DigitasLBi bestemte seg for å avvikle sin virksomhet i Trondheim, så vi en mulighet til å kapre noen av de beste digitale hodene i Trøndelag, sier daglig leder i Increo, Morten Wikstrøm.

Webselskapet har drevet virksomheten i 20 år.

– Vi ser at kundene våre blir stadig dyktigere og etterspør større kompetanse. Vi svarer nå derfor med å utvide tjenestefeltet vårt ved å knytte til oss noen av Trondheims beste digitale hoder, fortsetter Wikstrøm.

– Måtte bare slå til

1. januar 2017 slo Increo seg sammen med Klapp Media med intensjon om å bli det ledende webmiljøet i Trondheim.

– Vi hadde egentlig planlagt å ta et litt rolig år uten store strukturelle endringer etter sammenslåingen, men da muligheten til å få tak i de flinkeste folkene bydde seg, måtte vi bare slå til før noen andre fikk kloa i dem. Slike muligheter er sjeldne og gründertankegangen vår tilsier at man må snu seg kjapt når sjansen byr seg, sier Wikstrøm.

Med dette blir Increo et fullservice, og skal levere tjenester innen web, design, apps, netthandel og digital markedsføring.

– Performance-avdelingen skal blant annet jobbe med betalte digitale kampanjer, søkemotoroptimalisering og innhold. Oppstart er 1. juni og avdelinga vil være i full drift fra august. Teamet på fire er allerede samkjørt og vi gleder oss til å kunne levere, avslutter Wikstrøm.