Telenor legger ut på POL-ferd

Telenor utvider reklamebyråpoolen og inngår rammeavtale med POL.

84552 c0c07 original
Arkivfoto: Caroline Fossberg

Telenor har allerede inkludert POL i byråpoolen og de jobbet med Telenor Yng-lanseringen, en kampanje som har en radikalt annerledes profil enn tidligere Telenor-kampanjer. Nå inngår Telenor en større rammeavtale for konsernet. I første omgang er det Mobile-divisjonen i Telenor Norge som vil gi oppdrag til Pol.

Pol vant kontrakten i konkurranse med sju andre byråer.

Telenor har allerede en rammeavtale med TRY.

– I likhet med mange andre store annonsører ser vi behovet for å knytte til oss flere samarbeidspartnere på dette området. Vi har store forventninger til POL både når det gjelder strategi og kreativt arbeid som er tilpasset fremtidens medievaner, sier medie- og reklamesjef i Telenor Norge, Karianne Salicath.

– Ekstra hyggelig

– Gjennom det samarbeidet vi allerede har hatt med Telenor i forbindelse med lanseringen av Telenor Yng har vi blitt kjent med et utrolig spennende og fremoverlent selskap med mye flinke folk. Det er derfor ekstra hyggelig at Telenor har valgt å utvide sitt samarbeid med POL betydelig gjennom denne avtalen og således fullt ut kunne ta ut synergiene av hele TRY-gruppen. Men først og fremst er vårt fokus nå på å bidra positivt på enda flere områder for Telenor-konsernet, sier Kjetil Botten Skogly, strategisk rådgiver i POL.