– En belønning for hardt arbeid

Kitchen kom på førsteplass i byråundersøkelsen Årets Byrå i klassen for store reklamebyråer. Ikke overraskende trives byråleder Haakon Dahl godt med å ha Norges mest fornøyde kunder.

Kåringen Årets Byrå ble arrangert for andre gang i Oslo Konserthus tirsdag ettermiddag, og Kitchen klatret fra fjorårets andreplass til den gjeve topplasseringen i klassen for store reklamebyråer. 

Byråleder og bransjeveteran Haakon Dahl var svært fornøyd i etterkant av utdelingen.

– Jeg synes dette er kjempegøy og vurderer det som en belønning for hardt arbeid. Dette betyr ikke nødvendigvis at vi er Norges beste byrå, men at vi akkurat nå har Norges mest fornøyde kunder, og det er et veldig godt utgangspunkt, forteller han.

Byrået, som nylig flyttet fra Skøyen til Kvadraturen, har de siste årene opplevd en oppadgående kurve, og i 2016 leverte de et av sine beste år noensinne økonomisk.

– Vi har gjort det ganske bra de siste tre årene både økonomisk og prismessig, jeg føler at ting er på stell, slår Dahl fast. 

Det skorter ikke på priser og kåringer i reklamebransjen. Men Kitchen-sjefen mener likevel at en undersøkelse som Årets Byrå har livets rett.

– Det har den, men den må ikke forveksles med en omdømmeundersøkelse. Selv om vi har de mest fornøyde kundene i landet, betyr ikke det at omdømmet vårt er det beste, så det må vi jobbe videre med, avslutter han.

Hedret for kreativitet

Kreativ leder i ANTI, Kjetil Wold, var storfornøyd med spesialprisen for kreativitet, i tillegg til andreplassen i klassen for Reklamebyråer Mellomstore (25-50 MNOK). 

– Utrolig moro! Vi har fra dag én prøvd å utfordre med løsningene våre og hvordan vi har organisert byrået. Vi har stadig våget å gyve løs på annerledes prosjekter, helt fra egenproduksjon av jeans i den spede begynnelsen til kampanjer for store kunder, og det har gitt oss en unik posisjon som blant annet resulterer i priser som dette. Jævlig artig!

Førsteplass og spesialpris

Futatsu kunne også stikke av med to priser tirsdag kveld: Førsteplassen i Reklamebyråer Mellomstore (25-50 MNOK) og spesialprisen for strategisk kompetanse.

– Vi er utrolig glade over at vår hybridmodell blir satt så stor pris på av våre kunder, forteller Hågen Pettersen, strategisk direktør i byrået.

– Siden 2006 har vi sagt at vi skal levere presisjon og intuisjon i form av kreativitet og strategisk tankekraft, og vi opplever at det blir stadig mer blir satt pris på. Et tegn i tiden! Vi er utrolige stolte og fornøyde, slår Pettersen fast.

Alene på scenen

Det var møtt opp nær 400 mennesker til tirsdagens prisutdeling, og flere av de prisvinnende byråene var svært godt representert på scenen. En av kveldens mest overraskede vinnere var Olav Svartøien fra HK Reklamebyrå i Trondheim som vant klassen for Reklamebyråer Små (6-25 MNOK). Han hadde reist alene til hovedstaden for å bivåne arrangementet og hadde ikke regnet med å motta pris.

– Dette var en svært gledelig overraskelse, ikke minst med tanke på de sterke byråene som var nominert i samme klasse. Vi har kunder som vi har jobbet lenge og tett med, og folk som bryr seg om jobben og kundene sine, og dette er et resultat av det, konkluderer Svartøien, kledelig ydmykt. 


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.