Her er vinnerne i Retailprisen!

Meny, Kvikk Lunsj, Den norske Opera & Ballett og Smash! var blant storvinnerne torsdag kveld under utdelingen av Retailprisen på Popsenteret i Oslo. Se alle vinnerne her.

Torsdag var det duket for konferansen Den store Retaildagen på Samfunnssalen i Oslo sentrum med påfølgende utdeling av Retailprisen på Popsenteret samme kveld, der det ble fest, prisutdeling og feiring av vinnerne. Retaildagen og Retailprisen arrangeres av Kreativt Forum, Retail Energy og ANFO. 

Det høythengende prisen Årets retailer gikk til Meny med byrået Kitchen, der caset «Spiser du bedre, lever du bedre» vant både gull og diplom, mens «MENY Masters» for MENY av MENY og Varde Hartmark, vant et gull.

Det tyngst premierte byrået ble SMFB, med to gull for lanseringen av Kvikk Lunsj Mørk, «En mørkere turopplevelse», mens lanseringen av Diadoras løpesko N9000, «Diadora Delivery» mottok to bronse og et diplom.

Av andre hyppig premierte jobber som bør nevnes: «WAR» for Den Norske Opera & Ballett av Heia de som vinner, som vant både gull, sølv og diplom, «Send én Smash!» for Nidar av Saatchi & Saatchi som vant både gull og sølv, og «Voss Bryggeri bokslinje» for Voss Bryggeri av Metric, som vant gull.

Nevnes bør også caset «Da brunosten ble rosa» av Mediacom, Moods of Norway, TINE, 6. Sans Dveg og VG, som vant sølv bronse og diplom. Sølv, bronse og diplom ble det også på JCP, med sølv og diplom til «Vennskapsfrokost» for TINE og bronse til «Si hei til Volvo V».

Spesialprisen Retail Innovation-prisen gikk til Kiwi, mens Brings DM-prisen Retail 2017 ble vunnet av BMW.

Her er samtlige vinnere etter kategori:

Retailkonsepter

  • Gull: «Spiser du bedre, lever du bedre» for MENY av Kitchen
  • Sølv: «En primærsatsing på butikken som mediekanal» for Personlig mote av BigBlue&Company
  • Bronse: «Coop Obs» for Coop Obs av Reactor Retail
  • Diplom:«Elkjøp Nordic» for Elkjøp av Reactor Retail
  • Diplom: «Velvære» for Meny av Kitchen

Integrerte retailkampanjer

  • Gull: «Send én Smash!» for Nidar av Saatchi & Saatchi
  • Sølv: «Da brunosten ble rosa» for TINE av MediaCom, TINE, Moods of Norway, 6. Sans Dveg og VG
  • Bronse: «Diadora Delivery» for Diadora av SMFB
  • Diplom: «Vennskapsfrokost» for TINE av JCP
  • Diplom: «Maxbo – Klart du kan 2.0» for Maxbo av McCann/SDG

Årets lansering

  • Gull: «En mørkere turopplevelse» for Freia Kvikk Lunsj av SMFB
  • Sølv: «WAR» for Den norske opera og ballett av Heia de som vinner
  • Bronse: «Da brunosten ble rosa» for TINE av MediaCom, TINE, Moods of Norway, 6. Sans Dveg og VG
  • Diplom: «Wanted by Diplom-Is» for Diplom-Is av Los & Co
  • Diplom: «Diadora Delivery» for Diadora av SMFB
  • Diplom: «Circle K – Take it easy – nytt navn samme folka!» for Couche-Tard av Starcom

Events

  • Gull: «En mørkere turopplevelse» for Freia Kvikk Lunsj av SMFB
  • Sølv: «Vennskapsfrokost» for TINE av JCP
  • Bronse: «Diadora Delivery» for Diadora av SMFB
  • Diplom: «Osteriet Utforsker» for TINE av We Are Live AS
  • Diplom: «WAR» for Den norske opera og ballett av Heia de som vinner

Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter

  • Gull: «MENY Masters» for MENY av MENY og Varde Hartmark
  • Sølv: «MyCubus» for Cubus av Hyper
  • Bronse: «Rustet for arbeidslivet» for Kiwi av Geelmuyden Kiese
  • Diplom: «Elkjøp Campus: We are on» for Elkjøp av Elkjøp Nordic
  • Diplom: «Da brunosten ble rosa» for TINE av MediaCom, Tine, Moods of Norway, 6. Sans Dveg og VG

Pakningsdesign

  • Gull: «Voss Bryggeri bokslinje» for Voss Bryggeri av Metric
  • Sølv: «En Poppa snacksserie!» for Sørlandschips av Notch
  • Bronse: «Det Glutenfrie Verksted» for Det Glutenfrie Verksted av WE Oslo
  • Diplom: «By Qvale» for By Qvale av WE Oslo
  • Diplom: «Myken Gin» for Myken Destilleri av Metric

Åpen klasse – Innovasjon og kreativitet

  • Gull: «WAR» for Den norske opera og ballett av Heia de som vinner
  • Sølv: «Send én Smash!» for Nidar av Saatchi & Saatchi
  • Bronse: «Si hei til Volvo V» for Volvo av JCP
  • Diplom: «Skipp butikken» for Kolonial.no av Anorak
  • Diplom: «Valuta-Lotto» for Norsk Tipping av McCann/SDG

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.