Kim & John fra Heisholt Inc. til Young Lions Print

Kim Follesøy-Thuen og John Njoki skal delta i Young Lions’ annonsekategori i Cannes i juni.

Tidligere i vår vant et team fra Westerdals Amedias annonsekonkurranse Gulltusjen, og med det en pengepremie på 20.000 kroner. Hadde vinnerteamet vært ansatt i byrå, ville imidlertid premien vært deltakelse i Young Lions Print i Cannes i juni. Nå har det i stedet blitt slik at sølvmedaljevinnerne i Gulltusjen, Kim Follesøy-Thuen og John Njoki, skal delta i konkurransen på vegne av Norge.

Det var byråleder Erik Heisholt som tok initiativ til å fylle den ledige plassen med sitt nyansatte team.

– Young Lions konkurransen er en av de viktigste sakene som foregår under Cannes Lions, og jeg hadde selv gleden av å juryere Young Lions Film for et par år siden da jeg satt i filmjuryen. Bidragene der var vel så spreke som mye av det «profesjonelle», og representantene for de ulike landene er litt som landslagspillere å regne, forteller Heistholt.

Heisholt og Capa, som er Cannes’ representant i Norge, undersøkte mulighetene for å få teamet med i konkurransen, og fikk grønt lys av festivalen i forrige uke.

– Vi gleder oss selvsagt stort til å reise til Cannes Lions og kjempe om topp-plassering i Young Lions Print. Vi ser frem til noen intensive dager, full av hardt arbeid og inspirasjon, sier Follesøy-Thuen og Njoki til kreativtforum.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.