Unge løver fra PR-operatørene

Til sammen åtte unge team deltok i årets norske Cannes Young Lions PR-konkurranse. Det var til slutt Cathleen R. Rønning og Eivind Hammer Myhre fra PR-operatørene som stakk av med seieren.

Cannes Young Lions PR er en internasjonal konkurranse under Cannes Lions hvor unge byråteam under 30 år fra hele verden konkurrerer i å lage den beste PR-strategien for en oppdragsgiver. Den norske konkurransen hvor vinnerne kvalifiseres for deltakelse i Cannes, arrangeres i samarbeid med CAPA og bransjeforeningen KOMM. I år var oppdragsgiver Rogalandsprosjektet HjemJobbHjem. I sterk konkurranse med syv andre team var det til slutt teamet Cathleen R. Rønning og Eivind Hammer Myhre fra PR-operatørene som gikk av med seieren.


− Vinnerteamet har satt sammen en helhetlig PR-strategi som setter oppdragsgiver HjemJobbHjem i hovedrollen i historiefortellingen. Konseptet har flere ben å stå på, og juryen har tro på at ideen fungerer i praksis og vil gi ønsket effekt. Teamet viser god forståelse for PR-håndverket, i tillegg til å levere et konsept som kan leve over tid og tas ut gjennom flere faser, sier juryleder Hanne Kjærnes om hvorfor juryen falt ned på denne løsningen.

− Vi vet at nivået i norske byråer er høyt, og at vi er blant nasjonene som hevder seg best i de internasjonale konkurransene. Derfor er det ingen grunn til at vi ikke skal ha tro på at også de unge, norske teamene skal kunne hevde seg. Personlig er jeg optimist, og tror på gull i år, sier styreleder i KOMM, Stian Lyberg.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.