Felleskjøpet valgte Los & Co

Etter en omfattende byråkonkurranse har Felleskjøpet valgt Los & Co som byråforbindelse på reklame og strategi.

85355 86f6c original
Fra venstre: Stine Conradi Prøitz, Anders Aakre, Hanne Lauritzen, Gro Tvedt Anderssen, Harald Seip, Jan Christian Fosseidbråten, Ronald Sagatun og Trond Østby.

Felleskjøpet inviterte tidligere i år til byråkonkurranse for å finne partnere innen alle kommunikasjonsdisipliner. Til tross for et svært sterkt omdømme og høy kjennskap, skorter det på befolkningens kunnskap om Felleskjøpet. Nå ønsker selskapet å nå enda bredere ut, samtidig som de skal fortsette den solide veksten de har hatt de siste årene.

– Los & Co har en solid forståelse for våre forretningsmessige utfordringer samtidig som de behersker hele bredden innen kommunikasjon. De hadde en rød tråd i alle konseptene og tiltakene som vi er helt sikre på vil bidra til at vi kan nå nye kundegrupper og samtidig styrke merkevaren, sier direktør kommunikasjon og marked i Felleskjøpet Agri SA, Gro Tvedt Anderssen.

Los & Co skal jobbe med reklamekontoen og kommunikasjonsstrategien til selskapet. JCPR fikk oppdraget med produkt- og markedsrettet PR.

– Vi mener Felleskjøpet har et stort potensial til å gjøre seg relevant for svært mange. I en tid med enda større interesse for lokal matproduksjon og bærekraft, er Felleskjøpet en enorm kilde til kunnskap og erfaring både for store og små kunder, sier Anders Aakre, leder for Innhold i Los & Co.

Samarbeidet starter umiddelbart

– Felleskjøpet er en viktig samfunnsaktør i Norge, og vi er svært stolte og ydmyke over å få være med å forvalte deres omdømme og kommunikasjon. Vi tror selskapet kan få en både sterkere og tydeligere stemme, og bruke sin kunnskap til å få by og land i større grad til å spille på lag, sier Harald Seip, konsulent i Los & Co.