«Blikkboksen» er 90 år

Produktet Ekte Honning («Blikkboksen») feirer 90 år i år med et uforandret design siden det ble lansert i 1927.

Honningcentralen har med produktet Ekte Honning et av de mest ikoniske produkter i Norsk dagligvare. «Blikkboksen» feirer 90 år i år med et uforandret design siden det ble lansert i 1927 og designet er med på listen over beste Norske design de siste 100 år.

Dette skal markeres med kåring av Norges beste honning, som vil skje på Matstreif den 23 september. Bakgrunnen for at Honningcentralen ønsker fokus på Norsk honning og birøktingems viktighet for pollinering i Norsk natur, samtidig som de trenger flere birøktere til å produsere norsk kvalitetshonning, da de i dag ikke klarer å møte etterspørselen i markedet. 

Honning er også et supplement til sukker i matlaging og Honningcentralen ønsker derfor å inspirere til bredere bruk av honning gjennom å ha en kategori som gjelder honningoppskrifter, både for profesjonelle og amatører

Juryen består av Arne Hjeltnes (juryformann), Merete Bø, Tora Snorradottir, Toralf Bølgen, Jørn Hoel og Espen Smith.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.