Løver til POL og TRY

Cannes Lions: POL ble premiert med hele to sølvløver og to bronseløver på festivalens første prisutdeling, mens TRY mottok en sølv og en bronse.

Mandag kveld var første prisutdelingsdag i årets utgave av Cannes Lions, hvor det ble delt ut priser i kategoriene Glass, Outdoor, PR, Promo & Activation og Print & Publishing.

Av de nominerte norske jobbene vant POL to sølvløver og to bronseløver for «25 m2 Syria» for NRK TV-aksjonen/IKEA, to sølv i Promo & Activation og to bronse i PR Lions. Dette er jobben der byrået bygget en replika på IKEA Slependen av et uferdig bygg uten varme, vann eller vinduer, som er det reelle hjemmet til Rana og familien hennes utenfor Damaskus

TRY vant i kveld to priser i Print & Publishing-kategorien, et sølv for annonsestuntet «Brad is Single» for Norwegian og en bronse til «Kåte Virlaval» for DNB, jobben der Erlend Loe lagde en novelle ut av bokstavene og tallene fra de kjedelige avtalevilkårene til DNB forsikring.

I Promo & Activation, en av de største kategoriene, ble det delt ut 101 priser. På forhånd hadde norske byråer åtte vinnersjanser: «Brad is Single» for Norwegian (TRY), «Skip the Grocery Store» for Kolonial.no (Anorak) og «Kjetil vs Sara» for Tinemelk (TRY) hadde en nominasjon hver, mens «25 m2 Syria» og «Enter Sandbox» hadde henholdsvis to og tre nominasjoner hver.

«25 m2 Syria» var også nominert to ganger i Outdoor, men ingen norske jobber i kategorien ble premiert.

At «Enter Sandbox» ikke vant noen priser mandag kveld er et skuffende resultat for POL og Audis VR-prosjekt, men jobben har fremdeles vinnersjanser med tre nominasjoner i Cyber og én nominasjon i Innovation, som begge har prisutdeling tirsdag kveld.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.