Nedtelling til Cannes: Robert Radoli

Kreatør i MK Norway, Robert Radoli avslutter vår lille Cannes Lions-oppvarming med å gi oss sine løve-tips.

Robert Radoli i smarttelefonperspektiv.

Robert Radoli er utdannet tekstforfatter fra Westerdals. Tidligere har han blant annet jobbet i Naked i London, Dinamo, McCann og Isobar. I fjor høst begynte han i MK Norway som seniorkreatør.

– Det er vanskelig å komme utenom «Fearless girl» og «We’re the Superhumans» som sikkert raker inn masse priser. 

Nevnte jobber for henholdsvis britiske Channel 4 og State Street Global Advisors har blitt nevnt flere ganger tidligere i denne spalten, så der er nok Radoli inne på noe.

– Av andre jobber bør «Boost Your Voice» nevnes. Er det noe det siste året har lært oss, så er det at det er viktig å bruke stemmen sin ved valg. Boost Mobile gjorde om butikkene sine til stemmestasjoner for å gjøre valgdeltakelse enklere i det notorisk clusterfucka amerikanske valgsystemet. Fortjener løver og ny president spør du meg.

  • Boost Mobile, «Boost Your Voice»  av 180LA 

– I et land hvor det er urovekkende lett å få tak i skytevåpen og urovekkende populært å skyte hverandre, er det greit å bli minnet på at det ikke må være sånn. Spesielt når det blir gjort så fint som dette.

  • Sandy Hook Promise, «Evan» av BBDO New York

– Av de norske byråene tror jeg POL kommer til å juble mest, «Enter Sandbox» og «25 kvm Syria» drar nok med seg et par velfortjente løver. 


– Hadde også vært kult om «Kåte Virlaval» hadde fått noe. Selv om man ikke helt vet hva som kan skje når en såpass språkdrevet jobb møter en internasjonal jury. Jeg koser meg iallfall med tanken på at et japansk, et brasiliansk og et indisk jurymedlem diskuterer «Horny Virlaval» – the protaganist in DNB’s insurance terms and conditions.

  • «Kåte Virlaval» for DNB av TRY

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.