Se Cannes Lions’ nest mest premierte kampanje

Cannes Lions: Etter bare to premieutdelinger har «Like My Addiction (Louise Delage)» for Addict Aide av BETC Paris vunnet 17 løver.

Etter fem dager med festival og to dager med premieutdelinger er «Like My Addiction (Louise Delage)» blant de hyppigst premierte i Cannes Lions.

Sålangt har kampanjen vunnet 17 løver (fem gull, syv sølv og fem bronse) i fem forskjellige kategorier: PR, Promo & Activation, Cyber, Direct og Mobile.

Instagram-fenomén

I fjor sommer lagde BETC på vegne av Addict Aide en oppdiktet Instagram-bruker ved navn Louise Delage. Den unge, vakre kvinnen, alltid med et glass i hånden, levde tilsynelatende et ubekymret og glamorøst liv, og hun tiltrakk seg hundretusenvis av følgere i løpet av et par uker. Men litt over en måned etter hun dukket opp, ble det postet en video på kontoen hennes som fortalte sannheten: At insta-universet hennes egentlig var en kampanje om alkoholisme.

Av alle premierte kampanjer onsdag formiddag er det #MeetGraham (22 løver), #LouiseDelage (17 Løver) og #Fearless Girl (13 løver) som har mottatt flest priser.

Å skape en fiktiv person eller et univers synes dermed å være en trend blant årets løvevinnere.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.