Nytt kreativt team til Ernö

Silje Bruvik og Eirik Burhol går rett fra Westerdals Oslo ACT til fast jobb i reklamebyrået Ernö på Grünerløkka.

Silje Bruvik og Eirik Burhol har nettopp funnet veien til Ernö etter fullført Bachelor fra Westerdals Oslo ACT og fem måneder praksis hos TRY, der de har jobbet med kunder som DNB, Norsk Tipping, Statoil og Norwegian.  De har også rukket å hanke inn en pris i Gullkalven for bidraget «Cool Dawg» for Pedigree. 

– Ernö hadde allerede utpekt seg som en arbeidsplass vi var nysgjerrige på. Vi hadde hørt utrolig mye fint om byrået fra andre unge kreatører i bransjen, og syntes i tillegg at det var fint at de hadde mange forskjellige kunder, rom for egenutvikling og upåklagelig god atmosfære. Vi ønsket å starte et sted som var stort nok til å kunne gi oss et mangfold av kundebriefer, men hvor vi også få mye ansvar umiddelbart, sier teamet.

Det siste året har Ernö vunnet Hafslund Strøm og OBOS Ulven som kunder. I tillegg har oppdragsmengden økt på eksisterende kunder, ifølge byråleder Frederik Horn.

– Vi har svært mye å gjøre om dagen og derfor var det viktig å finne et team som allerede har bevist at de fungerer godt sammen og kan gå rett løs på å løse oppgaver for kundene våre, sier Horn. 

– En jente med utestemme

Teamet gjorde seg bemerket i fjor sommer med en fiktiv kampanje for kunstprosjektet iSynx

– Det var ikke planen å ansette et team rett fra skolen, men vi opplevde Silje og Eirik som så faglig sterke, modne og morsomme at avgjørelsen ble veldig enkel. En jente med utestemme og en fyr som er glad i å tegne med tusj var jo akkurat det vi ønsket oss, sier tekstforfatter Dagmar Kollstrøm i Ernö. 

Teamet beskriver seg selv slik:

– Vi mener begge at vi har en veldig god dialog og et gjennomgående godt samarbeid. Vi er i utgangspunktet ganske ulike. I andre tilfeller vil dette kanskje sees på som en barriere, men i vårt tilfelle mener vi at gullideene befinner seg midt i grensesnittet mellom mitt kunnskaps- og interessespekter og Eirik sitt, sier teamet og fortsetter: Men kanskje viktigst av alt, vi ler. Mye. Det er grunnleggende.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.