Entur velger Per Høj

Etter en byråkonkurranse med fire tilbydere gjennomført før sommeren, har det knapt ett år gamle selskapet valgt Per Høj som reklamebyrå.

86454 ab562 original
Fra venste: Torbjørn Aksdal, Patrik Bergfjord, Anne Bérard-Andersen (Entur), Annette Skaarnæs (Entur), Magnhild Foldøy og Sverre Midttun.

Entur er et 100 prosent statlig eid selskap som jobber for å kople kollektiv-Norge sammen. De skal også drifte billettløsningene og servicefunksjoner for jernbanen i Norge. Dette materialiserer seg blant annet i en app der man kan planlegge, sammenligne og kjøpe reiser på tvers av alle kollektivoperatører i Norge, som buss, tog, ferje, t-bane og trikk. Entur ble etablert 15. oktober 2016, og skal lanseres i løpet de neste månedene.

– For å bruke et altfor slitt uttrykk så gleder vi oss til å være med på denne reisen. Men akkurat for samarbeidet med Entur er det veldig riktig bilde, sier rådgiver i Per Høj, Sverre Midttun.

– Å få være med på å samle reisetilbudet i kollektiv-Norge er ikke mindre enn en formidabel oppgave, som vi virkelig ser frem til å å jobbe med.

Skal bygge merkevaren

Per Høj skal hjelpe til å gjøre Entur kjent og bygge merkevaren. Byrået scoret høyest på alle tildelingskriterier, blant annet team, bredde og forståelse for virksomheten.

– Entur ser frem til å jobbe med Per Høj ved lansering av våre løsninger for kollektivnæringen og de som reiser kollektivt, sier Annette Skaarnæs, som er markedsdirektør i Entur.

– Vi valgte Per Høj blant annet fordi de viste en god innsikt i vår virksomhet, var entusiastiske på vegne av vårt samfunnsoppdrag og kunne vise til gode resultater for sine kampanjer knyttet til endring av holdninger på vegne av større offentlige aktører i Norge. Deres digitale fokus vil på en god måte støtte opp om Enturs ambisjoner om å være en ledende digital tjenesteplattform i Norge.

Her kan du lese mer om Entur.