Cresta til Brad og Kygo

«Brad is Single» og «Kygo Life – My Story» har vunnet hver sin bronse under Cresta International Advertisign Awards.

Fredag kveld ble vinnerne i Cresta International Advertisign Awards offentliggjort, hvor det ble klart at TRY og Good Morning var de to norske byråene som ble premiert med metall under den 25. årlige Cresta Awards.

TRY vant bronse i kategorien for Print med «Brad is Single» for Norwegian, stuntet som spilte på det da nylige bruddet mellom Hollywood-stjernene Angelina Jolie og Brad Pitt, et arbeid som blant annet har vunnet i Gullblyanten, Eurobest, Epica og D&AD allerede. 

Den andre bronsen gikk til Good Morning i kategorien Online Digital Design med nettstedet «Kygo Life – My Story». Samme jobb vant nylig gull i Lovie Awards, og den har innkassert priser i European Design Awards, Awwwards, FWA, Sølvtaggen, Gullblyanten og MMM.

Her kan du se alle vinnerne i konkurransen.

Vurderes av kreative ledere

Cresta fungerer på en litt annen måte enn andre konkurranser fordi juryen aldri møtes, men består av en Grand Jury av snaut 100 kreative ledere som hver for seg går igjennom en shortlist plukket ut av en preliminær jury fra åtte forskjellige byer. En av de premliminære juryene i år var fra Oslo og ble ledet av Tore Woll, kreativ leder i Llowbank. Med i juryen var Daniel Eraker (McCann), Glenn Haugen (Llowbank), Eigil Langmark (One Big Happy Family), John E. Njoki (Heistholt Inc), Martin Amble Ruge (POL), Martine Skjekkeland (Naug & Venner), Marianne Skøien (Anorak) og Sanda Zahirovic (ANTI). 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.