Kattunger mot mobil i bil

Det britiske samferdelsdepartementet bruker rosa kattunger og Aphex Twins «Windowlicker» i en kampanje som på lekent vis advarer mot håndholdt bruk av telefon i bil.

86945 97e11 original

Å glane på mobilskjermen mens du kjører bil er ikke bare fullstendig livsfarlig, du kan også glipp av en hel verden av detaljer i løpet av noen skarve sekunder, eksempelvis 100 rosa kattunger.

Det er et poeng det britiske samferdelsdepartementet (Department for Transport) og veisikkerhetsinitiativet THINK! gjør med sin nye kampanje «Pink Kittens», som ble sluppet denne uken.

Filmen er laget av den populære regiduoen We Are From LA, folkene bak videoen til Pharell Williams’ «Happy» samt reklamefilmer for merker som Air France, Evian og McDonald’s.

Soundtracket er «Windowlicker» av Aphex Twin, en av de mer usannsynlige hitlåtene i 1999, berømt for sin avsindige video, laget av Chris Cunningham.

Det er AMVBBDO som har utviklet «Pink Kittens»-konseptet.