«Rotete datter» sjarmerte Sølvfisk-juryen

I mai lanserte lavprisselskapet Talkmore et nytt og mer emosjonelt konsept sammen med TRY. Nå har debutfilmen «Rotete datter» gått hen og vunnet Sølvfisken for juni.

I mai lanserte Talkmore sitt nye og emosjonelle konsept «Det koster så lite, men kan bety så mye», og det er fjorårets Gullfisken-vinnere, Karin Lund og Øystein Halvorsen som er det kreative teamet bak konseptet. 

Ting kan tyde på at det var et smart grep, da filmen «Rotete datter», regissert av Marius Holst i Fantefilm, har vunnet juli-kåringen av TV 2s månedlige reklamefilmkonkurranse.

Både rotekopper og foreldre i juryen lot seg sjarmere av månedens vinner: «Talkmore leverer en hjertevarm film om far og datter, som overrasker innenfor sin bransje. Budskapet “Det koster så lite, men betyr så mye” treffer blink, og det koster derfor juryen lite å la nettopp denne filmen stikke av med julis Sølvfisk.»

De viktige tingene i livene våre

Da den nye filmen ble lansert i mai, hadde det kreative teamet følgende å fortelle: 

– I profilkommunikasjonen spilles det mest på den siste delen av setningen, hvor mye det kan bety for en far å få en snap eller en bestefar å motta en videosamtale, mens det på taktisk nivå fokuseres på hvor lite det faktisk koster.

Markedssjefen i Talkmore, Christine Henriksen Aanestad understreket alle de fantastiske mulighetene en moderne mobiltelefon gir, uten at man trenger å bli ruinert av abonnementet.

– Og ikke minst er mobilen et fantastisk verktøy når det gjelder de viktige tingene i livene våre; kontakten med de vi er glad i, sa Henriksen Aanestad under lanseringen i mai.




Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.