Babusjka vil ha dine virtual reality-idéer

Babusjka er i disse dager ute og inviterer kreatører i norsk kommunikasjonsbransje til idédugnad for en ikke-kommersiell aktør. – Hvis du har en god VR-idé liggende skuffen, eller lyst til å tenkte helt nytt, så tar vi i mot forslag fram til 20. november, sier daglig leder og produsent Marthe Haakensen.

Produksjonsselskapet Babusjka har i en periode jobbet med forskjellige opplevelser i virtual reality (VR), augmented reality (AR), og 360-graders film, og har et erklært ønske om å være med å stimulere utviklingen av VR videre i Norge. Nå har de også fått støtte fra Forskningsrådets divisjon for Innovasjon.

– Formålet er å vise hvordan VR gir en større og mer dyptgripende opplevelse enn vanlig skjermbasert kommunikasjon. Og hvordan dette i neste instans kan bidra til å ta bedre beslutninger for den som tar del i opplevelsen, forteller Marthe Haakensen.

– Enten det er spill, interaktive opplevelser eller filmprosjekter så innehar denne formen for kommunikasjon et stort mulighetsrom som vi håper folk vil bli inspirert av, sier Haakensen.

Babusjka skal vurdere idéens potensial og utviklingsmuligheter med hensyn til produksjon, og vil i samarbeid med byrå og kunde produsere idéen de tenner mest på.  

– Både film og animasjonsavdelingen vil være delaktig i utvelgelsesprosessen. Det vil bli lagt vekt på idéens styrke til å utnytte VR som medium, forklarer Haakensen, før hun avslutningsvis legger til:

– Idépresentasjonen bør vises til kunden før innsending.

Med støtte fra Forskningsrådet bidrar Babusjka med 400.000,- til produksjonen.  

Idé, presentasjon og/eller skisser sendes til post@babusjka.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.