Slottsfjell til SDG

Scandinavian Design Group skal redefinere Slottsfjellfestivalens visuelle uttrykk.

SDG skal gi Slottsfjell ny identitet samt jobbe tett med sine kollegaer i McCann Live som skal håndtere store deler av Slottsfjells sosiale medier. At Live og SDG allerede samarbeider tett og deler lokaler viste seg avgjørende for festivalens valg av samarbeidspartner. 

– Slottsfjellfestivalen har vokst til en av de viktigste festivalene i landet og blitt en ettertraktet kunde for mange kreatører, så det var ekstra hyggelig at Slottsfjell valgte oss, sier designer i SDG, Even Suseg.

Designeren står blant annet bak den visuelle identiteten til Astrid S. I tillegg ble han tidligere i år tildelt to gull i Visuelt for arbeidet med Heisann!-konseptet for Karpe Diem.

– Vi har satt sammen et lite kjerne-team og kommer i tillegg til å kjøre flere design-sprints, slik at vi får utnyttet alle de ulike design-kvalitetene på huset, forteller Suseg. 

– På Slottsfjell har vi noe helt unikt. Vi har et festivalområde i særklasse og det oppstår en helt spesiell atmosfære når publikummere, artister, Slottsfjell-ansatte og frivillige samles tre dager midt i juli. Det er denne stemningen det er det viktig for oss å formidle, både gjennom design og kommunikasjon. Så langt ser det veldig lovende ut hva byrået har kommet opp med og vi gleder oss til å fremstå i ny drakt en gang i løpet av november, sier daglig leder i Slottsfjellfestivalen, Johannes Lund.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.