Årets fjerde Sølvfisk til DNB

DNB setter Sølvfisk-rekord med filmen som reklamerer for DNBs tips og råd til den som flytter ut. Det er TRY som står bak.

Filmen som har vunnet Sølvfisken for oktober er laget i forbindelse med relanseringen av boksuksessen «Skikk & bank, med 136 råd til den som skal flytte for seg selv, men også det nye tilbudet «Tomt rede» med 29 praktiske tips og råd til den dagen barna flytter hjemmefra.

DNB har med dette satt rekord i antall Sølvfisker til en annonsør på ett år. TRY og DNB vant Sølvfisken i mai for filmen «Vampyr», mens POL og Vipps vant Sølvfisk både i juni og august.

– Fortalte den beste historien

I sin begrunnelse innrømmer juryen at de ikke hadde noe valg: «Det føles ikke så kreativt å gi enda en Sølvfisk til DNB, men juryen hadde ikke noe valg. Banken har investert tungt i god reklame i en årrekke, og nok en gang får de altså avkastning. Rett og slett fordi de nok en gang fortalte den beste historien. Denne gangen om å flytte hjemmefra – med et nytt og morsomt poeng om de som blir igjen hjemme alene.»

Det kreative teamet på jobben fra TRY er Lars Joachim GrimstadEgil Pay og Eirik Sørensen, i tillegg til konsulent Arne Eggen og prosjektleder Kristina Skogen. Det er Bacon som er produksjonsselskapet med Matias & Mathias på regi.



Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.