Domino’s spenner kommunikasjonsmusklene

I kampen for å bli Norges største pizzakjede øker Domino’s Pizza markedsavdelingen med tre medarbeidere. Samtidig innleder de samarbeid med SMFB og Geelmuyden Kiese.

Katharina Skaset fra JCP, Christine Engh Hansen fra MediaCom og Frank Otterbeck fra Sony er alle hanket inn for å forsterke den amerikanske pizzakjedens norske inntog. Samtidig skal SMFB levere merkevareidentitet, kreative konsepter og design til uttak av digitale kampanjer og performance-strategi, mens Geelmuyden Kiese bistår med PR, strategi, kreative konsepter og krisekommunikasjon.

– Det er en stor glede å få på plass så bra folk til den nye markedsavdelingen vår, og samtidig kunne annonsere samarbeidet med SMFB og GK. Det har vært en spennende prosess, og vi er svært fornøyde med at vi har landet avtaler med de to samarbeidspartnerne som vi hadde øverst på ønskelisten, sier markedssjef Frank Otterbeck i Domino’s Pizza.

Vil samarbeide om kreative konsepter

Både Geelmuyden Kiese og SMFB er stolte og glade over å bli en del av laget.

– Det er ikke hver dag vi får jobbe med verdens største pizzakjede. Vi gleder oss til å utvikle god kommunikasjon for Domino’s. Vi er opptatt av et godt samarbeid med markedsavdelingen i Domino’s og med SMFB. Sammen skal vi klekke ut gode kreative ideer og utfordre markedet, sier Marius Eriksen, partner og seniorrådgiver i GK.

– Domino’s er en fantastisk kunde å jobbe med, og deres dynamiske natur er en perfekt match for SMFBs kreative kultur. Vi gleder oss til et spennende 2018, sier Kristjan Mar Hauksson, konsulent og partner i SMFB Engine.

Vil bli Norges største pizzakjede

Pizzakjeden har en ekspansiv markedsstrategi for 2018. Tidligere i år kjøpte kjeden opp Dolly Dimple’s, og siden inntoget i Norge i 2014 har pizzakjeden åpnet opp 25 utsalgssteder i hele landet. Etter å ha fått solid fotfeste på Østlandet, står nå Vestlandet for tur.

For å nå målet om å bli størst i Norge vil SMFB og GK være viktige partnere i et marked som stadig krever innovative løsninger for å oppnå vekst. Særlig gjelder det å kommunisere «The Domino’s Way» på en særnorsk måte.

– Vi vokser fort og har et langsiktig mål om å bli nummer én i Norge. Vi skal levere kvalitetspizza raskere enn noen andre i markedet. Dette krever både innovasjon og nytenking, spesielt innenfor kommunikasjon og samarbeid, sier Kenneth Lorentzen, administrerende direktør i Domino’s.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.