Eurobest-gull til Creuna og POL

TRY var det mestvinnende byrået av de norske, mens Creuna og POL var de to som nådde gullet under prisutdelingen i Eurobest 2017, som foregikk i London torsdag kveld.

87484 33566 original
Foto: Mike Massaro/Eurobest

Det ble to norske gullvinnere under Eurobest 2017: Creuna og POL. Creuna mottok én av bare tre utdelte gull i Design-kategorien for sin DOGA-profil. Jobben fikk også bronse i samme kategori, og har tidligere vunnet designprisen Red Dot Award og i Visuelt.

Heidi Bakken og Marc Ligeti var på plass i London for å ta imot Design-gullet for DOGA-profilen. Foto: Privat– Dette avrunder et fantastisk prisår for Creuna som leverandør av designløsninger, sier Marc Ligeti, lead designer i Creuna, i en kommentar.

Gull, sølv og bronse til POL

POL vant gull for sin ofte nominerte og premierte «The Audi Sandbox VR Experience» i kategorien Digital Craft, hvor den også vant sølv. Samme jobb vant sølv i Outdoor samt to bronse i Promo & Activation, og endte altså opp med et pent knippe på fem priser etter å ha vært nominert ni ganger.

TRY vant mest med «Fail»

Den mestvinnende jobben var den selsomt titulerte «Fail» for Røde Kors av TRY, som vant sølv i Film, sølv og bronse i Direct samt ytterligere tre bronse fordelt på kategoriene Healtcare, Interactive og Media. Kampanjen ble produsert av Tangrystan med Andrea Eckerbom på regi, og var på forhånd nominert 10 ganger.

TRY vant i tillegg to Film-bronse med «Just like the movies» for Norwegian og «The Big Weep» for DNB (begge produsert av Bacon), og ble hedret med Country Agency of The Year som det mestvinnende byrået fra Norge.

To sølv og et bronse til SMFB

SMFB ble hedret med et sølv i Film for filmkampanjen for VGs nyhetsapp, sølv for «Tapersymfonien» for VG/Norges Fotballforbund i Radio, samt en bronse i Promo & Activation for «Winter is Coming» for IKEA.

I Young Creatives var det et dansk team som vant gullet, mens sølv og bronse ble vunnet av to svenske team.

Her kan du se alle vinnerne.