Til topps i Sølvmikken med FINN

Med november-kåringen i boks klatrer Morgenstern til toppen av premiepallen for tredje gang i år.

Morgenstern fikk en sterk start på Sølvmikken-året ved å vinne i januar med en kampanje for FINN, mens de vant på vegne av Viasat i februar. Og på tampen av året er det igjen en FINN-jobb som har gått av med seieren. 

Litt brukt grep føles nytt

I spottene foregår det en dialog mellom en ganske insisterende radioregissør og en voiceover-skuespiller. Juryen forklarer videre: «Morsomme, velskrevne og godt produserte spotter gjør at juryens familie og venner trolig kan vente seg brukte gaver under treet i år. Litt brukt er også grepet med dialog mellom skuespiller og regissør i studio, men med en finfin tvist føles dette like godt som nytt. Gratulerer til Morgenstern, som snart kan sende hele byrået på premie-tur!»

Hør spottene her: «Kubbelys», «Pepperkvern»

• Byrå: Morgenstern
• Kreativt team: Anders Holm og Sebastian Prestø
• Prosjektleder: Mona Larsen
• Produksjonsselskap: Sagveien Resort
• Kunde: FINN.no

Hard konkurranse om den siste plassen til New York

Anders Holm og Sebastian Prestø er kreativt team bak vinnerkampanjen, og de to har dermed sikret seg plass på den årlige «Kreatører på tur»-reisen til New York sammen med de øvrige månedsvinnerne. Det er i tillegg holdt at plass på turen til det byrået som samler mest poeng totalt, og med bare én måned igjen av året er det sylskarp konkurranse i toppen. Kun ett poeng skiller Naug & Venner og Morgenstern, så desembersølvmikken blir avgjørende for hvilket byrå som stikker av med seieren. 

B-mennesket Thorbjørn

Reklamen for Ali kaffe av Naug & Venner har satt et solid preg på Sølvmikken-året, med flere topplasseringer. Og juryen har fremdeles ikke gått lei: «Thorbjørn fortsetter å være sent ute til jobben, og unnskyldningene hans fortsetter å sjarmere juryen. Det er rett og slett imponerende å holde nivået på både manus og produksjon gjennom så mange måneder. Om teamet har oppkalt spottenes hovedperson etter en av byråets gründere, blir kun spekulasjoner fra juryens side. Det som uansett er 100 prosent sikkert, er at Naug & Venner får andreplassen denne måneden.»

Hør spottene her: «Kundemøte», «Forfulgt» og  «Alene» 

• Byrå: Naug & Venner
• Kreativt team: Silje Fjeld og Thorbjørn Naug
• Konsulent: Roy Erik Hansen
• Produksjonsselskap: Sagveien Resort
• Kunde: Ali kaffe

«Men i SVARTE F … »

Det har foregått en slags bonusordningskrig i bilforsikringsbransjen denne høsten, noe Sølvmikken for oktober gjenspeilte da If og Anorak vant med et knippe spotter som tok utgangspunkt i bannskapen til illsinte bilister. Juryen har følgende å bemerke om oppfølgerspottene i november: «Like korte, like effektive og like sjarmerende som forrige runde. IF og Anoraks små og taktiske sinneutbrudd premieres med tredjeplass denne runden.»

Hør spottene her: «Spott 1», «Spott 2», «Spott 3»

• Byrå: Anorak
• Kreativt team: Peter Power og Lars Holthe
• Prosjektleder: Anniken Hallan
• Produksjonsselskap: Sagveien Resort
• Kunde: IF

Du kan høre alle vinnerspottene og tidligere vinnere på gullmikken.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.