Spoon vant tre gull og et sølv i Pearl Awards

Natt til fredag ble vinnerne av innholdsmarkedsføringsprisen Pearl Awards kåret i New York. Det nordiske innholdsbyrået Spoon fikk med seg tre gull og et sølv for arbeidet med KIWI, Volvo Trucks og KONE.

– Det er helt fantastisk. Jeg er utrolig stolt over det kreative arbeidet signert Spoons ansatte, kombinert med kundenes tillitt, for det er det som ligger bak denne suksessen, sier Marte Ramborg, byråleder i Spoon AS.

Pearl Awards er den eldste og lengstlevende konkurransen innen innholdsmarkedsføring i USA. I år mottok Pearls Content Council rekordmange påmeldinger med 84 konkurrerende byråer fra hele verden. Spoon og norske KIWI vant prisen for Best Retail under Pearl Awards.

– Dette er skikkelig stas. Resultatene er overbevisende. At vi hevder oss internasjonalt er utrolig gøy, sier Jacob Rolland, Marketing manager i KIWI.

Kampanjen var et samarbeid mellom KIWI, Unil, Alexander reklame og Spoon, som også vant sølv under CMA i London forrige uke.

– Det er utrolig kjekt å vinne gull i en kategori med så stor konkurranse. Tusen takk til KIWI, Unil, Alexander reklame og ikke minst: teamet i Spoon som har gjort en fantastisk jobb, sier seniorrådgiver og kundekontakt Christopher Øyen.

Se en presentasjon av KIWI-kampanjen her.

Spoon og Volvo Trucks vant gull i kategorien Best Automotive, for kampanjen «The Iron Knight», samt sølv i kategorien Best Photography for kampanjen «Driver Report», Lofoten. Spoon og KONE vant gull i kategorien Industrial, Manufacturing and Construction for kampanjen Machine Conversations.
– Machine Conversations-kampanjen viser at distribusjon ikke bare handler om å lykkes med den kjøpte oppmerksomheten. Man må også investere i godt støtteinnhold til sosiale medier for å sikre at budskapet bryter støyen, sier Lena Barner-Rassmussen, byråleder i Spoon Helsinki.
Se en presentasjon av KONE-kampanjen her.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.