JCP, POL og McCann i One Show-finale

Tre arbeider fra tre norske byråer har til nå kommet til The One Show-finalen, som blir delt ut under Creative Week i New York i mai.

Tidligere denne uka ble The One Show-shortlisten for 3. kvartal i 2017 offentlliggjort, der to norske jobber gikk videre: Den multiprisvinnende Audi-jobben «Enter Sandbox» av POL, som gikk videre i Interactive, samt «The Music Video» for Citroën av McCann Oslo, som er finale i Branded Entertainment-kategorien. 

«The Music Video» er jobben der byrået brukte den nye Citroën C3 som kamera til å lage musikkvideo med Highasakite. Det er FUS! som sto for filmproduksjonen med Stian Andersen og Haakon B. Mathisen som regissører, mens det kreative teamet bak jobben består av Daniel Eraker og Christian Lindvik hos McCann Oslo

– Sjukt gøy! Det er alltid stas å bli lagt merke til i internasjonale konkurranser. Vi feirer med et snitt øl, og sparer sjampisen til eventualitetene, sier teamet i en kommentar til kreativtforum.no.

JCP allerede gjennom nåløyet

«The Logo Donation Project», jobben der JCP donerte bort alt stash forbundet med sin gamle visuelle identitet (penner, tepper, gensere – inkludert en bil!), kom seg videre til The One Show-finale allerede i 2. kvartal.

Da gjenstår resultatene fra det 4. og endelige kvartalet før det blir klart om flere norske byråer som skal konkurrere om priser i The One Show. Frist for innsendelse er 31. januar 2018.

Reklame- og designkonkurransen arrangeres av den ideelle organisasjonen The One Club for Creativity. I årets konkurranse er det ett norsk jurymedlem, Øystein Halvorsen, kreativ leder i TRY, som avtjener jurytjenesten i Direct-kategorien.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.