Skal fremme nordisk kreativitet

Byråene i det uavhengige nettverket Creative North samles i København i januar med hensikten å promotere nordisk kreativitet til resten av verden. Å sette sammen en nordisk showreel er et av de første tiltakene.

19. januar skal mer enn 35 nordiske kreative byråer samles i København under Creative North Summit 2018. Nettverket er et åpent samarbeid grunnlagt for å promoterere nordisk kreativitet innen reklame- og kommunikasjon til resten av verden.

Nordisk showreel

Blant byråene i nettverket finner vi SMFB, Forsman & Bodenfors, Åkestam Holst, Grey Group og & Co, med flere.

– Nordiske byråer baserer jobben på tillit og samarbeid. Dette er en tilnærming internasjonale annonsører bør oppleve, ettersom tillit avler kreativitet. Creative North er til for å garantere oppmerksomhet. En nordisk showreel som oppviser det beste nordiske arbeidet vil fungere som et referansepunkt i vårt arbeid med å fremme de nordiske landene, sier styreformann i Creative North, Jakob Stigler.

Ifølge nettverket er ambisjonene deres skyhøye, og de ønsker blant annet å vise nevnte showreel under Cannes Lions for å demonstrere hva nordisk kreativitet handler om.

– En kreativ kraft å regne med

– Vi er virkelig stolte av arbeidet som kommer fra de nordiske landene, og vi tror oppriktig at Norden er en kreativ kraft å regne med. Vi tar del i Creative North for å samarbeide med og lære fra våre nordiske naboer, og håper i tillegg vi kan pirre interessen for hva som foregår i vår del av verden, sier Petronalla Panerus, administrerende direktør i Åkestam Holst/NOA.

I forkant av samlingen i januar kan alle byråene i nettverket sende inn arbeider til vurdering om å bli med i showreelen. Les mer om hvordan på www.creativenorth.world. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.