Norvegia og TRY vant Sølvfilmen

TINE-reklamefilmen «Fisketur» for Norvegia ble den siste finalisten i 2017-utgaven av Gullfilmen, reklamekåringen for kinoreklame. De fire Sølvfilm-vinnerne skal i løpet av kort tid konkurrere om Gullfilmen 2017.

Den første Sølvfilmen i 2017 gikk til Forsvaret og TRY/Motion Blur for filmen «Noe mer enn en utdanning», nummer to gikk til  «The Kid» fra Statens Vegvesen og Kitchen/One Big Happy Family, nr.  tre til Norwegian og TRY/Bacon for «America – Just Like The Movies». Og nå er TINE med Norvegia-reklamen «Fisketur» av TRY/Atlas klar for finalelaget som fjerde vinner i 2017.

Juryen sier følgende om vinnerfilmen i fjerde kvartal: «Denne gangen er det Norvegia som imponerer fra A til Å, for ikke å si fra generasjon til generasjon. Filmen er behagelig og formidler historie. Den er fin. Den er lun. Og den er severdig med sterk musikk i bakgrunnen. Dette er reklame som Norvegia virkelig treffer med. Ja, dette er en historie som mange fedre og sønner kan kjenne seg igjen i.» 

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak Gullfilmen. I 2015 ble konkurransen vunnet av filmen «Butler» fra Joh. Johannson og Naug & Venner, mens «Vær så snill!» fra Vinmonopolet og TRY gjorde det samme året etter. I februar offentliggjøres vinneren av Gullfilmen 2017.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.