Vil gjøre Gardermoen til Europas mest digitale

Med gigantiske skjermer og digital teknologi skal Clear Channel sammen med Avinor gjøre Oslo lufthavn til et opplevelsessenter.

Med røslige skjermer på opp mot 16 kvadratmeter skal Oslo lufthavn ifølge Clear Channel bli flyplassen der «fremtidens reklameløsninger ser dagens lys», blant annet gjennom dynamiske kampanjer og målrettede budskap.

– Oslo lufthavn vil bli en digital flyplass som mangler sidestykke i europeisk målestokk, og som vil være fullt på høyde med de flyplassene som er lengst fremme digitalt på verdensbasis, sier Ingar Jorunnsøn, Head of Airport i Clear Channel.

Den nye avtalen strekker seg fra og med 2018 og ut 2024, og over hele avtaleperioden har kontrakten en verdi på opp mot 1 milliard kroner. Til sammen skal 56 nye LED-skjermer pryde flyplassen.

– Dette blir vår største digitale satsing noensinne i Norge. Med dette tar vi utendørsannonsering i Norge til neste nivå, sier Jorunnson.

Med sine 28,8 millioner reisende årlig har Oslo lufthavn den 5. største omsetningen blant flyplasser i Europa og den 10. største i verden. Avtalen mellom Clear Channel og Avinor omfatter i tillegg flyplassene i Stavanger, Bergen, Trondheim, Bodø og Tromsø. Den nye løsningen på Gardermoen blir klar i mars.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.