Kalleberg blir Spilberg-sjef

Magnus Kalleberg, som i april kom til Spilberg reklamebyrå fra stillingen som markedsdirektør i Aftenposten, overtar som daglig leder i byrået etter Pål Spillum fra 1. mai.



– Dette er et naturlig og ønsket lederskifte, sier Pål Spillum.

Spillum har ledet byrået sammen med Frode Karlberg siden starten i 2002, og vil fortsette som konsulent og rådgiver videre fremover. Spillum sier han ikke har planer om å slutte eller trekke seg tilbake
– Men Magnus har kommet inn som en fornyende og inspirerende kraft. Han representerer en slags «Change we can believe in» noe som sikkert flere byråer enn vårt kunne trenge i tider som disse. Og etter seks år som byråleder er det fint å kunne gi stafettpinnen videre til en person med kompetanse, entusiasme og stå-på-humør, sier Spillum.

Spillum fortsetter som konsulent på sine faste kunder og vil samtidig arbeide med å etablere et sterkere og bredere tilbud innenfor bedriftsrådgivning.

Morsomt, spennende og annerledes. Kalleberg sier han gleder seg til å ta fatt på jobben.
– Jeg har enorm tro på Spilberg fremover: Solide kunder, kompetente medarbeidere og entusiasme i alle ledd. Så selv om det er harde tider, kommer dette til å bli både morsomt og spennende. Og litt annerledes enn det jeg har drevet med hittil i karrieren, avslutter Kalleberg, som har 17 års leder- og markedserfaring fra Hjemmet-Mortensen, TV3 og Aftenposten.

Spilberg reklamebyrå jobber med blant andre Storebrand, Norsk Rikstoto, Tine, Leca maxit og Saab.