Samler kompetanse i nytt byrå

Henning Gjerde, Simen Øian Gjermundsen og Christopher Einarsrud forlot i sommer sine stillinger i Isobar og Kitchen for å danne det nye teknologi- og designbyrået Notch.

9824 ade54 original

Fra sine lokaler på St. Olavs plass skal Notch jobbe med utvikling og realisering av gode ideer, både for digitale og trykte flater. Gjennom flere år i bransjen har de tre partnerne opparbeidet seg kompetanse innen utvikling av nettkampanjer, mobilapplikasjoner og grafisk design. Byrået ser utfordringer i et digitalt landskap i stadig endring og understreker viktigheten av å ligge i forkant av utviklingen.

– Vår rolle vil bestå av å legge forholdene til rette for kundene våre slik at de kan lykkes bedre med sine digitale utfordringer. Jo tidligere vi blir inkludert i prosessen, desto bedre tror vi resultatet blir, sier Christopher.

Øl og oljefat.
Notch har allerede fått anledning til å jobbe med en rekke prosjekter. I samarbeid med Haaland, Eidsvåg og Strøm (HES) og Anorak har byrået jobbet med lanseringskampanjen til Kaizers Orchestras siste plate «Violeta Violeta Vol III». Der bidro de i både ide´prosessen og med selve gjennomføringen av kampanjen.

– Men, vi jobber ikke bare digitalt. Vi har nettopp levert ny grafisk profil til Freudian Kicks, og for tiden jobber vi med relanseringen av et øl. Der leverer vi både strategi og design. Nå gleder vi oss til å se hva neste prosjekt byr på av utfordringer, sier Henning Gjerde.

På bildet fra venstre: Christopher Einarsrud, Simen Øien Gjermundsen og Henning Gjerde. Foto: Mathias Mikkelsen