Fasett ansetter rådgiver for digitale medier

Tor Anders Voldsund starter opp 1. mars og utfyller med dette den digitale kompetansen i byrået.

55058 c66b0 original
Tor Anders Voldsund begynner som rådgiver for digitale medier i Fasett 1. mars

Tor Anders Voldsund kommer fra stilling som konseptutvikler og prosjektleder i Olavstoppen/Bouvet, der han har arbeidet med digitale løsninger for web og mobil. Men han har også allsidig erfaring fra digital reklame, reklamebyrå, TV og film, og kan blant annet på CV-en skilte med noe så forskjellig som en Amandapris for beste barnefilm («Elias og jakten på havets gull» med Filmkameratene i 2010) og en gull i Visuelt («Lysspillet» for Exxon Mobil/Procontra i 2014).

– Erfaringen min strekker seg over et vidt spenn av prosjekter. Uavhengig av flate handler det om å ha en god historie, og lage noe relevant som engasjerer brukeren. Røre både hjerte og hode, enten det er snakk om komplekse webløsninger eller store medieproduksjoner, sier Voldsund.

– I dagens store flom av inntrykk stilles det store krav til oss at vi lager budskap og opplevelser som når frem og inn. I Fasett ser jeg frem til å jobbe med noen av regionens sterkeste merkevarer, og bidra med digital strategi og konseptutvikling som skaper verdi for kundene, legger han til.

Daglig leder i Fasett, Pål Hjorth Berge, vurderer nyansettelsen slik.

– Den økende digitaliseringen og en helt ny medie- og kommunikasjonsverden som drives frem av ny teknologi, gir endret adferd hos mediebrukerne. Strategisk forståelse av digitale medier og kunnskapen om utnyttelsen av disse i konkrete kommunikasjonscases er avgjørende for at vi skal tilby de beste løsninger. Ansettelsen av Tor Anders Voldsund er et viktig steg i den videre utviklingen av Fasett. Han har både utdannelse og erfaringsbakgrunn som gir kompetanse-fasetten en ny side.