Nye partnere og kreative ledere til Futatsu

Kristoffer Reppen og Sigurd Solberg forlater henholdsvis Saatchi & Saatchi og LOS&CO for å bli kreative ledere og partnere i Futatsu Industries.

– Dette er en type mulighet som det var vanskelig å si nei til. Etter åtte fine og givende år i Saatchi så føles det veldig riktig å bli en del av Futatsu-gjengen. Futatsu er jo et såkalt hybridbyrå med solid historie, og det kommer til å skje mye spennende her fremover, sier AD Kristoffer Reppen.

Reppen, som spaserer ut av Saatchi med posen full av utmerkelser, forteller at det også fristet å bli teamet opp igjen med Sigurd Solberg

– Sigurd og jeg startet sammen i TBWA, og hadde det veldig gøy der. Etter noen år på hver vår kant, føles tiden nå rett for å jobbe sammen igjen, sier han. 

Solberg er tekstforfatter og kommer fra LOS&CO. Han har tidligere jobbet i McCann og TRY, og har følgelig jobbet med noen av landets mest interessante merkevarer. 

– I Futatsu har vi funnet et sted med flinke og hyggelige folk som tenker ganske likt som oss. Vi håper å lære masse nytt av folka her, samtidig som vi også kanskje kan ha noe å lære bort. 

Det ny-gamle teamet har erfaring fra små og store kunder som Toyota, Gilde, NetCom, Snøfrisk og Smash. 

Sender stafettpinnen videre

Daglig leder Aris Theophilakis sender nå ansvaret for det kreative produktet videre. Han forsikrer at han nå vil konsentrere seg 100 prosent om kunder, ansatte, og særlig der strategi og konsepter møter hverandre. 

– Dette føles veldig bra. Jeg får nå bruke mer tid på kundenes forretningsmessige mål fra et overordnet kommunikasjonsperspektiv. Å få inn Kristoffer og Sigurd som kreative ledere kommer til å gi oss ny kraft og nysgjerrighet på tvers av alle flater. Gutta er flinke, fokuserte og utrolig hyggelige, sier han.

Nye kreative ambisjoner?

– Vår forretningsidé har alltid vært Presisjon og Intuisjon, men hva som skal være Futatsus kreative ambisjon blir opp til Sigurd og Kristoffer å definere, det er jo en del av jobben. De får i alle fall frie hender og kommer sikkert til å forandre på en del ting her, sier Theophilakis.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.