Retail Energy styrker laget med kreativ leder

Anders Røed starter i Retail Energy som kreativ leder. Han slutter samtidig i Retail House, der han har hatt samme tittel.

69367 80dc9 original
Fra venstre: Morten Bergquist, Anders Røed og Sigurd Herrlin Sørensen. Foto: Erik Burås / Studio B13

– Vi er veldig fornøyd med å få Anders som kaptein på det kreative laget, og vi fortsetter dermed å styrke vår retailmarketing-kompetanse, sier daglig leder og partner i Retail Energy, Sigurd Herrlin Sørensen, som i 2015 også fikk Morten Bergquist om bord som rådgiver.

– Anders besitter en unik kompetanse som kreatør innenfor kampanjeutvikling, shopper marketing og kanaluavhengig retail-faglig tenking. Med over 20 års erfaring i å utvikle merkevarer og retailkonsepter innehar han en bred forståelse for kjede- og butikkprosesser, shopper- og forbrukeratferd, crosschannel-tenkning og bruk av digitale flater og sosiale medier. Vi opplever en veldig positiv utvikling med sterke kjede- og merkevareaktører på kundelisten, og skal være kundenes førstevalg innenfor helhetlig kommunikasjonsutvikling og retailmarketing, som skal resultere i «slag på kassa» for våre kunder, sier Herrlin Sørensen.

– Jeg gleder med stort til å jobbe sammen med noen av de aller dyktigste fagfolkene innenfor retail og shopper marketing-faget i et større miljø med stor kraft og kompetanse i alle ledd, og få være med på å utvikle Retail Energy videre som et byrå som setter agendaen for hva shopper marketing skal være i fremtiden. Retailmarketing er et komplekst og stort fagområde, og markedet vil stille ytterligere krav til nytenking og kreativitet fremover, sier Anders Røed.

Røed har tidligere jobbet i Publicis Promotion, Bates 141, Leo Burnett POP, DDB Retail/Rapp Collins og Oktan Handel, og har vært kreativt ansvarlig for mange vellykkede retailkonsepter, lanseringer og kampanjer. Blant annet Pepsi Max og G-Sport Cross-Channel, som vant både Max Marketing Mix og Retailprisen i 2014. Han har også hatt et lengre engasjement for IKEA markedsavdeling, og har vunnet flere nasjonale og internasjonale retail-utmerkelser.

Retail Energy AS leverer reklame- og kommunikasjonsløsninger for kjeder, butikker og merkevarer som selger varer og tjenester gjennom fysiske og digitale butikker. Selskapet er en del av RED Gruppen AS