Retail Energy styrker laget med kreativ leder

Anders Røed starter i Retail Energy som kreativ leder. Han slutter samtidig i Retail House, der han har hatt samme tittel.

– Vi er veldig fornøyd med å få Anders som kaptein på det kreative laget, og vi fortsetter dermed å styrke vår retailmarketing-kompetanse, sier daglig leder og partner i Retail Energy, Sigurd Herrlin Sørensen, som i 2015 også fikk Morten Bergquist om bord som rådgiver. 

– Anders besitter en unik kompetanse som kreatør innenfor kampanjeutvikling, shopper marketing og kanaluavhengig retail-faglig tenking. Med over 20 års erfaring i å utvikle merkevarer og retailkonsepter innehar han en bred forståelse for kjede- og butikkprosesser, shopper- og forbrukeratferd, crosschannel-tenkning og bruk av digitale flater og sosiale medier. Vi opplever en veldig positiv utvikling med sterke kjede- og merkevareaktører på kundelisten, og skal være kundenes førstevalg innenfor helhetlig kommunikasjonsutvikling og retailmarketing, som skal resultere i «slag på kassa» for våre kunder, sier Herrlin Sørensen.

– Jeg gleder med stort til å jobbe sammen med noen av de aller dyktigste fagfolkene innenfor retail og shopper marketing-faget i et større miljø med stor kraft og kompetanse i alle ledd, og få være med på å utvikle Retail Energy videre som et byrå som setter agendaen for hva shopper marketing skal være i fremtiden. Retailmarketing er et komplekst og stort fagområde, og markedet vil stille ytterligere krav til nytenking og kreativitet fremover, sier Anders Røed.

Røed har tidligere jobbet i Publicis Promotion, Bates 141, Leo Burnett POP, DDB Retail/Rapp Collins og Oktan Handel, og har vært kreativt ansvarlig for mange vellykkede retailkonsepter, lanseringer og kampanjer. Blant annet Pepsi Max og G-Sport Cross-Channel, som vant både Max Marketing Mix og Retailprisen i 2014. Han har også hatt et lengre engasjement for IKEA markedsavdeling, og har vunnet flere nasjonale og internasjonale retail-utmerkelser.

Retail Energy AS leverer reklame- og kommunikasjonsløsninger for kjeder, butikker og merkevarer som selger varer og tjenester gjennom fysiske og digitale butikker. Selskapet er en del av RED Gruppen AS

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.