Fra mediebyrå til PR

Kommunikasjonsbyrået Involve! styrker PR-avdelingen med digital kompetanse fra PHD.

74086 46ad7 original
Fra venstre: rådgiver/partner Ingalill Sandal, kommunikasjonsrådgiver Jorunn Javenes og daglig lede/rådgiver Anne Reed-Larsen. Foto: Igor R. Nilsen © Involve!

Jorunn Javenes (28) er ansatt som kommunikasjonsrådgiver i Involve!PR, og skal fremover jobbe med strategi, innhold, sosiale medier og mediekontakt for flere av Involves større kunder.

– Jeg gleder meg til å kombinere den digitale kompetansen min fra mediebyrå med min journalistbakgrunn i en ny tilværelse i kommunikasjonsbransjen. I en kompleks medieverden i rask endring er forbrukerinnsikt, medietrender og den digitale forståelsen nyttige verktøy jeg nå tar med meg videre til Involve, sier Javenes.

– Med økt digital fokus på så å si alle områder er vi veldig glade for å ha fått Jorunn Javenes på plass hos oss. Jorunn har kombinert kompetanse innen journalistikk og kommunikasjon med digital innsikt, og det er jo gull verdt, sier Ingalill Sandal, rådgiver og partner i Involve!PR.

Javenes kommer fra Omnicom Media Group og mediebyrået PHD, hvor hun de siste årene har jobbet som digital rådgiver. Der har hun arbeidet tett med kunder som Coop, Toyota, Lexus, Boots og Codan Forsikring.

Hun er utdannet journalist med spesialisering i avis- og nettjournalistikk og har en mastergrad i Samfunnskommunikasjon med fordypning i retorikk, PR og strategisk kommunikasjon.

– Jeg liker å utfordre andre og selv bli utfordret til å identifisere smarte og effektive kommunikasjonsløsninger. Involve er et spennende byrå, og jeg opplever gjengen her som dyktige og erfarne, men også som lekne og sultne. Det er utrolig spennende å jobbe i et byrå som satser, men som samtidig tør å tenke utenfor boksen, sier Javenes.