B-M Creative har vokst seg stor

På snaue tre år har Burson-Marstellers (B-M) Creative-avdeling vokst fra to til elleve personer. Her er de fire siste ansatte.

79181 920cd original
Fra venstre bak: Kjetil Løvik, Markus Myhre, Thomas André Strømsnes, Lars Arve Bratteberg, Anna Joëlson, Loritha Magnussen Fra venstre foran: Merete Romestrand, Ann Elin Hvidsten, Catharina Eberlin, Lova Bergh, Aina Larsen

Burson-Marstellers Creative-avdeling har den siste tiden vunnet oppdrag for blant andre Hydro, Høgskolen i Sørøst-Norge (HSN) og Landsforeningen for Hjerte- og lungesyke (LHL). Følgelig har byrået vokst i antall ansatte.

De fire siste ombord i Burson-Marsteller-skuta er Catharina Eberlin, Thomas André Strømsnes, Lars Arve Bratteberg og Aina Larsen.

– Catharina, Thomas, Aina og Lars Arve vil ytterligere styrke B-M. De er sterke på sitt fag, men samtidig nysgjerrig på andres. Det er en god egenskap å ha i B-M, sier leder for Burson-Marsteller Creative, Ann Elin Hvidsten.

Fristende tverrfaglighet

Catharina Eberlin kommer fra LOS&CO og er ansatt som senior designer i B-M Creative. Hun har mange års erfaring med merkevarebygging av nasjonale og internasjonale merkevarer som Hurtigruten, Orkla og Tine.

– Det skal bli spennende å jobbe med visuell kommunikasjon i et av landets ledende PR-byråer, og jeg ser frem til å bli kjent med alle de flinke folka i Burson-Marsteller. Jeg tar med meg massevis av entusiasme og nysgjerrighet, og jeg gleder meg veldig, sier Eberlin.

Helt grunnleggende

Thomas André Strømsnes kommer fra Kikkut hvor han har vært kreativ leder for design og interaksjon.

– Burson-Marstellers analytiske og innsiktsbaserte tilnærming til kommunikasjonsfaget kombinert med å integrere kreativ visuell- og digitalkommunikasjon er noe jeg mener er helt grunnleggende for suksess, sier han.

Aina Larsen er grafisk designer og har åtte års erfaring fra designbransjen, sist som selvstendig. Hun har tidligere jobbet med flere prosjekter hvor universell utforming har vært i fokus, blant annet med utformingen av Norges offisielle valgutstyr og har bred erfaring innen digital design.

– Jeg gleder meg til å få jobbe mer tverrfaglig med kommunikasjon, sammen med engasjerte og dyktige kollegaer. Muligheten til å jobbe i et av verdens største kommunikasjonsbyråer, med mange spennende kunder og oppdrag var avgjørende, sier Larsen.

Flyktige grenser

Lars Arve Bratteberg kommer fra designfirmaet Muuto i København, hvor han har jobbet in-house med grafisk design. Tidligere har han jobbet i Ernö.

– Det interessante med Burson-Marsteller, er de flyktige grensene mellom avdelingene og at man fra prosjekt til prosjekt arbeider i ulike konstellasjoner med kollegaer fra andre fagfelt. Jeg ser frem imot denne rollen som ikke avgrenser seg til det grafiske, men som åpner for tverrfaglig arbeid, sier Bratteberg.