Trigger ansetter digital entreprenør

Trigger Akseleratoren får påfyll med ansettelsen av Nassir Achour som spesialist på digital forretningsutvikling.

81945 b809c original
Nassir Achour. Foto © Trigger

Med over ti år som digital entreprenør i kofferten har Nassir Achour opparbeidet seg solid erfaring. Han har etablert en rekke selskaper innen mat, eiendom, musikk og teknologi, men han er mest kjent for etableringen av den norske strømmetjenesten vidFlow. Achour er også en av gründerne bak managementselskapet Nora Collective, som har ansvaret for flere norske musikk-, sports- og underholdningsprofiler, blant annet Tomine Harket, Unge Ferrari, Arif og Mona Berntsen. Achour har også en Bachelor of Management fra BI med fordypning i digital forretningsforståelse.

– Trigger har en visjon som er nytenkende og ambisiøs, og de er tydelige på at de mener alvor med sin nysatsing. Mange norske aktører jobber hardt for å fremme norsk innovasjon, og med Triggers erfaring, nettverk og innsikt kan vi tilby komplementær kompetanse til de aktørene som allerede jobber med å kommersialisere norsk teknologi, sier Achour, som går inn i stillingen som spesialist på digital forretningsutvikling i Trigger Akselerator.

Det siste året har Trigger jobbet intenst med å videreutvikle sitt konsept, som snart er ferdigstilt.

– Få vet hva innovasjon og nybrottsarbeid handler om like godt som Nassir. Han har stått i skyttergraven i år etter år og jobbet knallhardt som gründer i store deler av sitt yrkesliv. Han vet alt om hvor viktig det er med visjoner, mot, tempo og et kompromissløst fokus på god gjennomføring for å lykkes, også han har drevet forretningsutvikling på nær sagt alle nivåer i en virksomhet – alltid med en forkjærlighet for digitale løsninger. Dessuten er han en usedvanlig ydmyk og vennlig fyr som det er veldig lett å like, så vi er skikkelig glade for at Nassir har valgt å jobbe hos oss, sier Preben Carlsen, konsernsjef i Trigger.