MRA Trinn 2 våren 2015

Et avansert kurs i mediestrategisk rådgivning med fokus på integrert markedskommunikasjon. Bygger videre på dine kunnskaper fra Trinn 1.

Kurset skal gi deltakerne en forståelse for ulike kommunikasjonsprosesser, modenhet i begrunnelse av strategi og medieplan, budsjetteringsmetoder og kontroll/måling av resultater.

Datoer:
Samling 1: 26-27-28. februar
Samling 2: 05-06-07. mars
Samling 3: 19-20. mars

Sted: Ingeniørnes Hus, Kronprinsens gate 17, Oslo
Eksamen skriftlig: Oppgaven deles ut 15. april og leveres inn 21. april. 
Eksamen muntlig: Uke 19.

Her er noe av det vi skal igjennom på kurset:
MRAs arbeidsprosess
Begreper/Terminologi
Markedskommunikasjonens rolle
Kundens briefing
Problemdefinering
Fragmentering
Målfastsetting
Markeds- og mediebudsjetter
Fra kommunikasjonsmål-/strategi til mediemål-/strategi
Fra mediestrategier til påvirkningsstrategier
Verdien av en mediestrategi
Måle systemer i en mediestrategi
Om effektmåling
Integrert samarbeid - hvorfor?

Kurset er basert på forelesninger, cases, diskusjoner, mye gruppearbeide og hjemmeoppgaver. På kursets siste dag får deltakerne en gjennomgang av fjorårets beste eksamensbesvarelse som gir en fin oppsummering på alt vi har vært igjennom på kurset. 

Bestått eksamen på MRA Trinn 2 sertifiserer til tittelen MRA – MedieRådAnsvarlig.

Kvalifikasjonskrav: Du må ha bestått bestått eksamen på MRA Trinn 1 for å kunne delta på MRA Trinn 2. 

Pris:
Kr. 23.750,- for KF-medlemmer
Kr. 26.650,- for andre
I tillegg kommer kr. 1.850 for kursmateriell/eksamensavgft

Påmeldingsfrist:
31. januar 2015.

Kontaktperson i Kreativt Forum, Aksel Sørbye
aksel@kreativtforum.no,  tlf. 47 30 00 74

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.