MRA 2 - våren 2016

Et kurs i strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning for viderekomne med fokus på integrert markedskommunikasjon. Bygger videre på MRA Trinn 1.

Hva er MRA?

Kreativt Forum, i samarbeid med ledende medie- og reklamebyråer, har gjennom tiår utviklet MRA til det mest komplette utdanningstilbudet innen strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning i Norge. Over 600 rådgivere/konsulenter er i dag MRA-sertifisert. 

Kurset består av ett grunnkurs (MRA Trinn 1), samt ett fordypningskurs (MRA Trinn 2). Begge kurs har avsluttende eksamen. Bestått eksamen på MRA Trinn 2 sertifiserer til tittelen: MRA – MedieRådAnsvarlig.

MRA kursene står sentralt hos de store mediebyråene, mediebedriftene, kreative byråene og annonsørene i Norge.


Om MRA Trinn 2:

MRA Trinn 2 er et kurs i strategisk medie- og kommunikasjonsrådgivning for viderekomne med fokus på integrert markedskommunikasjon. Kurset bygger videre på MRA Trinn 1.

Kurset er basert på forelesninger, cases, diskusjoner og gruppearbeid. Foreleserne er de beste fra bransjen. 

Noe av det vi skal igjennom er:

- Markedskommunikasjonens rolle
MRA arbeidsprosess
- Kundens briefing
Målfastsetting
Problemdefinering
Analyse og innsikt
Forstå forbrukeren i en fragmentert hverdag
Ide, kreativitet, strategi
Strategi og implementering fra kundens ståsted
Plan og effektmåling
- Hvordan og hvorfor endre mediestrategien underveis
Hvordan skape resultater gjennom integrert samarbeid
Diverse case
Gjennomgang av fjorårets beste eksamensoppgave

* Detaljert program kommer snart.    


Nytt i 2016!

Medielandskapet er i drastisk endring og skillet mellom mediebyrå og reklamebyrå er ikke lenger hva det en gang var. I dag må en god medierådgiver besitte kompetanse innen både medierådgivning og kommunikasjonsrådgivning, samt ha en god forståelse for digitale medier. Derfor har digitale løsninger og integrert markedskommunikasjon fått en enda større og viktigere plass på MRA Trinn 2 i 2016.
 

Hvem bør delta på MRA Trinn 2?

Kurset egner seg for alle som jobber med medie- og kommunikasjonsrådgivning, enten det er i mediekanal, mediebyrå, reklamebyrå eller på annonsørsiden.

For å delta på MRA Trinn 2 må du enten å ha gjennomført og bestått eksamen på MRA Trinn 1 eller kunne dokumentere relevant erfaring tilsvarende MRA Trinn 1. 


Sted og datoer
:

Samling 1: 03-04-05. februar
Samling 2: 10-11-12. februar

Alle kursdagene varer fra 09:00 - 16:00

Eksamen:
Består av en skriftlig og en muntlig gruppeoppgave. 
Skriftlig oppgave deles ut 11. mars og leveres inn 14
. mars
Muntlig oppgave presenteres i uke 14.

Sted:

MESH
Tordenskioldsgate 3
0160 Oslo

Klikk for å se kart her


Hva koster kurset?

Kr. 24.500,- for KF og ANFO-medlemmer
Kr. 26.500,- for andre
Flyrabatt på kr 1000,- / deltaker til de som må ta fly for å delta
* prisene er eks.mva
* inkluderer kursmateriell og eksamensavgift
* Påmeldingen er bindende


Påmeldingsfrist: 

Påmeldingsfristen er 28. januar 2016. 
Det er begrenset med plasser så meld deg på nå for å sikre deg en plass. Det gjør du ved å fylle ut skjemaet nedenfor.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.