Norsk tippings omdiskuterte nye pengespill på NRK, Keno er i Sverige like stort som Lotto, på tross av at den svenske almennkringkasteren sier nei til alle pengespill.
Nå lanserer Norsk Tipping spillet i Norge, og lanseringskampanjen er laget av Try.
– Vi har ønsket å ta tak i det unike ved Keno, nemlig at det er et spill med veldig mange muligheter, sier konsulent Eivind Moe i Try.
Lars Joachim Grimstad og Egil Pay står bak ideen til filmen som består av to «kapitler» som skal sendes separat i en reklamebolk.
– På konseptet «Hvor Keno føler du deg i dag?» har vi forsøkt å fortelle at du kan spille Keno på forskjellige måter, alt ettersom hvordan du føler deg, sier Grimstad.
– Den ene dagen har du kanskje lyst til å gutse for å vinne de virkelig store premiene, selv om vinnersjansene er mindre mens du andre dager vil spille mer forsiktig og gå for de små premiene, som er mye lettere å vinne. Derfor kom også ideen om en film som var delt i to.
På lydsporet kan vi forøvrig høre en av norsk pops desidert største klassikere; De Lillos' «Tøff i pyjamas».
Prosjektleder er Cecilie Thue i Try, regi er ved Mats Stenberg og filmen er produsert av Magne Lyngner i Fantefilm.
Involverte byråer
TRY