Keno-film fra Try

Nå skal Norsk Tippings omdiskuterte, daglige pengespill på NRK lanseres. Try står bak kampanjen.

16488 e9145 original
16489 26970 original

Norsk tippings omdiskuterte nye pengespill på NRK, Keno er i Sverige like stort som Lotto, på tross av at den svenske almennkringkasteren sier nei til alle pengespill.

Nå lanserer Norsk Tipping spillet i Norge, og lanseringskampanjen er laget av Try.

– Vi har ønsket å ta tak i det unike ved Keno, nemlig at det er et spill med veldig mange muligheter, sier konsulent Eivind Moe i Try.

Lars Joachim Grimstad og Egil Pay står bak ideen til filmen som består av to «kapitler» som skal sendes separat i en reklamebolk.

– På konseptet «Hvor Keno føler du deg i dag?» har vi forsøkt å fortelle at du kan spille Keno på forskjellige måter, alt ettersom hvordan du føler deg, sier Grimstad.

– Den ene dagen har du kanskje lyst til å gutse for å vinne de virkelig store premiene, selv om vinnersjansene er mindre mens du andre dager vil spille mer forsiktig og gå for de små premiene, som er mye lettere å vinne. Derfor kom også ideen om en film som var delt i to.

På lydsporet kan vi forøvrig høre en av norsk pops desidert største klassikere; De Lillos' «Tøff i pyjamas».

Prosjektleder er Cecilie Thue i Try, regi er ved Mats Stenberg og filmen er produsert av Magne Lyngner i Fantefilm.


Involverte byråer

Frame

TRY