Tradisjonsrik humørspreder

Etter mange års fravær fra norske TV-skjermer gjør nå Freia-sjokoladen Smil et comeback med ny reklamefilm laget av SMFB.

16831 5d3be original

– Det var på tide å vie dette produktet litt oppmerksomhet igjen, sier Line Aarnes, Senior Brand Manager i Kraft Foods Norway.

– Smil er en av Freias sterkeste og mest tradisjonsrike merkevarer, og et produkt de fleste har et forhold til. Vi har faktisk opplevd et reelt savn av reklame for Smil hos folk der ute, fortsetter hun.

Same same, but different

Konseptet har fra starten av i 1955 vært at Smil er skapt for å deles, noe man har valgt å beholde, om enn i en litt ny tapning.

Man skrider ofte litt ærbødig til verket med Freias produkter, så også med Smil. Man føler man har et ansvar for å bringe en tradisjon videre, og at mange av produktene ikke bare tilhører Freia, men også det norske folk, sier Stig Bjølbakk, kreativ leder i SMFB.

Team på jobben:

Byrå: SMFB

Tekst: Stig Bjølbakk

AD: Carl-Erik Conforto

Konsulent: Christian Steen

Prosjektleder/Byråproducer: Camilla Von Borcke

Ansvarlig hos kunde: Line Aarnes, Chris Samways

Regi: Kasper Wedendahl, Bacon


Involverte byråer

22656 cabdf original

SMFB