Kampanjen er i regi av McCann Oslo og Flux Media New Zealand, og du finner den på www.solo.no/smoothie.
Smoothie handler i høy grad om most, fersk frukt, og derfor fikk hele konseptet også handle om akkurat det mord på søte og uskyldige frukt. I en homage til en gammel vits ble konseptet hetende «Kom an, Smoothie!», sier tekstforfatter Tore Woll
Filmene er spredt viralt og er etter kort tid oppe i over 200.000 visninger, ifølge byrået.
Nådeløs mot naiv frukt Siten består også av et spill som baserer seg på en av ideene der en pasjonsfrukt tar livet av et helt orkester med en overraskende høy tone. Spillet kontrolleres kun med bruk av stemme, hvor man først skal synge til naive frukt, før man pitcher opp for å drepe dem, sier Wolls makker, AD Erlend Klouman Høiner.
Kreativt team: Tore Woll og Erlend Klouman Høiner
Konsulent: Anne Kirsti Melhus
Prosjektledere: Kirsten Torkildsen og Gineline Kalleberg
Byråprodusent: Monica Skaar
Kundekontakt: Torstein Drogseth
Produksjon ved Flux Media, New Zealand.
Produsent: Brent Chambers
Regi spill: Fraser Munro
Regi: Raymond McGrath