Prosjektet er et samarbeid mellom kortprodusenten Epos, Visa og Japans ledende motekjede for ungdom, Marui Co. Bleed har vært ansvarlig designbyrå for de europeiske bidragene i prosjektet, men har også levert design til et av kortene.
Tilsammen 99 designere, illustratører og fotografer har fått utfolde seg, og gitt sitt spesielle uttrykk til sitt unike kort. Marui Co har i dag omtrent 3,4 millioner kortkunder og vil tilby dette kortet primært til målgruppen 20-25 år.
Kortene er kun for det japanske markedet og skal lanseres som serier i perioden september 2008 til oktober 2009. Hvert kort vil i første omgang trykkes i 1.000 eksemplarer, og etterspørselen vil avgjøre om evt videre opplag.
– Dette prosjektet bygger på en spennende ide som bør etterfølges i resten av verden, uttaler seniordesigner i Bleed, Dag Solhaug.
2684061a-4ef8-4658-90d4-613885a0b741.pdf
Involverte byråer
Bleed