Oldschool fra Uncle

Bilutleiefirmaet Avis ville ha en gammeldags kampanje, i den grad denslags lar seg løse på nett.

16132 6e4f2 original
16133 2b7fe original
16134 fef3c original
16135 48017 original

Avis bilutleie ønsket å revitalisere sin markedskommunikasjon for å treffe nye målgrupper og for å skille seg mer tydelig fra sine konkurrenter. I brief-møtet ble det nevnt at Avis ønsket å vise frem mer av sin «merkevarearv» og de ønsket en kampanje med kreativt fokus som tydelig fortalte historien om Avis som et annerledes bilutleiefirma med fokus på kvalitet og gode priser.


– Vi tok dem på ordet og laget en kampanje som ikke oppførte seg eller så ut slik en reklamekampanje for en bilutleier skal gjøre i dag. Løsningen var det vi kalte «old school Avis». Annonser fra en tid hvor alt var litt bedre og litt mer uskyldig. Spesielt ble dette tydelig på våre internett-annonser, hvor vi var tro mot formen og lagde en statisk gif-banner med mye tekst og understreket hyperlenke til Avis hjemmeside, forteller kreativ leder Frank Nystuen.



Resultatet var over all forventning, spesielt for nettbannerne som på det meste lå tett oppunder en klikkfrekvens på 2 prosent. Annonsene skapte også en veritabel telefonstorm med over 300 flere telefoner i timen under kampanjeperioden enn normalt, melder Uncle.



Medvirkende på jobben: Anders Asheim, Elling Aarflot, Frank Nystuen og Paal Klepper.


Involverte byråer

Uncle Grey Oslo