Myk jul, hardt salg
Interiørkjeden Princess møter julen med nytt reklamekonsept på TV, der «hard sell» kombineres med humoristiske overdrivelser.
Med det nye konseptet ønsker Princess å øke både salg og kvalitetsoppfattelse. Markedssjef Hanne Marsdal sier Princess driver merkevarebygging gjennom salg, og ikke omvendt, og at kravene til TV-konseptet har vært mange og strenge.
Vi har lenge søkt et reklameuttrykk på TV som ivaretok våre taktiske behov, kombinert med nødvendigheten av å skille merket mer kvalitativt ut. Utifra tester vi har gjort, salgsresultater og generell respons internt og i markedet, ser det ut til at vi nå har funnet det, sier Marsdal.
Overdreven humor og hardt salg I kampanjen brukes fullstendig overdrevne problemstillinger med folk uten produkter, men dette har gått rett hjem hos kvinner i de fleste aldre. Ifølge Marsdal gjorde de flere finjusteringer underveis, men at liking, merkepreferanse og kjøpsintensjon er gledelig høye.
Vi er fornøyde med responsen etter bare 3 uker, men følger sammen med byrået dette på nært hold. Behov for justeringer og forbedringer vil alltid være tilstede. Vi opererer jo i en sterkt konkurranseutsatt kategori for å si det høflig.
Konseptet er utviklet av Futatsu Industries og produsert av Filmhuset med regissører Jørgen Lauritzen og Susanne Falkum Løvik.
e1e5a4c7-efe4-477b-ad49-2689e3697e51.mpg
e8f3a8f4-34d3-4524-b17c-19835c0b1776.mpg
885478b8-252e-4d15-9bed-255a6d4a39cd.mpg
Involverte byråer
Futatsu Industries