– Vi er stolte av å kunne berike Norge med et nytt lokalt bryggeri og ølmerke, uttaler merkeansvarlig Thomas Eskildsen i Mack.
Ifølge Eskildsen har plasseringen på Klosterøya utenfor sentrum av Skien, med sine lange industrielle tradisjoner, vært et sentralt element i utviklingen av identiteten for det nye bryggeriet og merkevaren.
– Vi lansere 2 nye ølvarianter i butikk fra 1 september med flere allerede i pipelinen, og vil være det første ølmerket i Norge som lanseres med såkalt twistoff kork, fortsetter Eskildsen.
Det er designbyrået Frank som har utviklet navn og visuell identitet for bryggeriet og merkevaren, i tillegg til å bistå med strategisk rådgivning, analyse og forbruker-testing.
Teamet fra Frank har vært:
Kjetil Devig - Senior designer.
Anette Kirkeby Junior designer.
Oscar Michaelsen Rådgiver.
Fra Mack:
Siri Hamnvik Markedsdirektør.
Thomas Eskildsen Merkeansvarlig Mack.
Roy Andreassen Daglig leder Union.
Involverte byråer
FRANK.